BLOG: Taky Vás manipulují?

03.10.2018 14:18

Člověku se stane, že příjde do lékárny pro jednu věc a než se naděje, odchází s několika krabičkama. Ani neví jak.

Příklad:

Klient chce kapky proti suchému kašli.

Pracovník lékárny se jej detailně vyptá a pak mu vysvětlí, že:

  • kašel se změní na vlhký - a prodá další krabičku, tentokrát proti vlhkému kašli
  • musí dostatečně pít, nejlépe bylinky - a prodá lipový čaj
  • měl by doplňovat vitamíny, hlavně vitamín C - a prodá vitamíny
  • může dostat teplotu, bude mu mizerně - a prodá něco proti teplotě

Výsledek:

Klient chtěl 1 krabičku - odchází s 5 krabičkami...

 

Jasně, klient nedostal nic špatného, ale také mu nikdo nedal možnost výběru!

Ano, kašel se může změnit na vlhký, ale nemá klient něco na vlhký kašel doma?

Ano, je dobré pít bylinky, ale stačí prostě pít tekutiny - tak ať si klient sám vybere, jestli mu stačí čaj s medem doma uvařený, nebo si chce koupit čaj bylinkový.

Ano, je dobré doplnit vitamíny, ale ať si klient vybere, jestli bude jíst kysané zelí, nebo pomeranče, nebo jiné ovoce, nebo si chce vitamíny koupit v tabletách.

 

Zlaté malé lékárny a chce se říct staré dobré lékárenské časy, kdy si lékárník s klientem popovídal, vyložil mu problém, nabídl možnosti a klient si sám vybral.

V honbě za ziskem se v některých lékárnách stává klient pouze platící peněženkou, za jehož nákup má pracovník lékárny odměnu a o samotného klienta-člověka už vlastně až tak moc nejde...

Je dobré rozlišit, jestli zájem pracovníka lékárny o jeho klienta je opravdový, nebo jen plní požadavky svého zaměstnavatele..